FOR THE LOVE OF ANIMALS

Posted by Chuso And Friends on Tuesday, March 10, 2015 with No comments
  A number of years ago, I was lucky to have my own business that involved maintaining rural properties (farms). My work would involve vegetation management, wildfire mitigation, repairing water tanks, pumps and dams. It really was good hard work. Almost every day was a new challenge.

On one occasion it was my task to remove a lot of old wood from near the home. I had the help of the homeowners’ son, Jordan, as it was going to be a big job. The wood had been located here for many years. Many “creepy crawlies” had made this wood pile into their home. There were many spiders, centipedes, other bugs and beetles, and the occasional small lizard. The two of us put on some leather gloves, and got to work.

While we were hard at work, their cat was playing around with something nearby. Upon looking closer, I noticed that the cat had a snake hanging out of its mouth. Without thinking, I took hold of the cat and removed the snake from its mouth. The cat ran back to the home, and I took the time to take a photo of the snake, before letting it go far from the home.  Jordan completely freaked out, calling me a “crazy man”. He ran to the house to see if the cat was okay, and told his parents what happened.

They said “thank you so much for saving the cat”. I replied with “That’s okay, but it was the snake I was trying to save”. After showing them the photo, Jordan’s parents also called me a “crazy man”. The snake was a young Eastern Brown Snake, the second most venomous land snake in the world.

What can I say? I love ALL animals!





(Đây chính là con rắn mà Matt đã cứu hôm đó)

Cách đây một vài năm, tôi cảm thấy rất may mắn khi tự mở ra một công ty chuyên về bảo tồn đất nông nghiệp (nông trại). Công việc của tôi liên quan đến quản lý hoa màu, giảm thiếu khả năng cháy nổ, sửa chữa bể chứa nước, máy bơm hay kè đập. Đây là một công việc rất vui nhưng cũng rât cực nhọc. Mỗi ngày đều là một thử thách mới đối với tôi


Một hôm, tôi có nhiệm vụ phải dọn hết đống gỗ ở bên cạnh nhà nọ. Anh Jordan, người con trai của vị chủ nhà, đã phụ giúp cùng tôi. Đây thực sự là công việc lớn đối với chúng tôi. Số gỗ này đã nằm ở đây từ rất lâu rồi. rất nhiều loài côn trùng kinh dị đã làm tổ ở trong đó. Nào là nhện, rết, rệp, những con bọ cánh và một vài con thằn lằn bé xíu nữa. Hai người chúng tôi đeo găng tay da vào rồi bắt đầu công việc.
Trong khi chúng tôi đang dọn đống gỗ, thì con mèo của chủ nhà cũng đang chơi đùa gần đó. Khi tôi tiến gần con mèo, tôi phát hiện ra có một con rắn đang lơ lửng trên mép con mèo. Không cần suy nghĩ nhiều, tôi ôm lấy con mèo rồi gỡ con rắn ra khỏi miệng nó. Con mèo chạy nhanh về nhà và tôi đã chụp ảnh con rắn này trước khi thả nó đi ra xa ngôi nhà. Jordan thấy sửng sốt, rồi bảo tôi: “Anh khùng hả?”. Sau khi quay về nhà, Jordan kiểm tra xem con mèo có bị sao không rồi kể mọi chuyện cho bố mẹ anh ta biết.
Họ nói với tôi, “Cảm ơn anh vì đã cứu con mèo nhà chúng tôi”. Tôi trả lời, “Không có gì, thực sự lúc đó tôi muốn cứu con rắn đó”. Sau khi tôi cho họ xem bức ảnh tôi chụp con rắn, hai người đó cũng phải thốt lên “Anh bị khùng hả?”. Đó là một con rắn con, thuộc loài Eastern Brown, loại rắn độc thứ 2 trên thế giới.
Tôi biết nói sao bây giờ? Đơn giản là tôi yêu tất cả các loài vật :)